برنامه هفتم توسعه کشور توجه ویژه‌ای به حوزه گردشگری دارد

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توجه ویژه شده است.

به گزارش میراث‌آریا، احمد مرادی در حاشیه روز نخست همایش ملی صنعت گردشگری "هَمسِنگار" در سالن هتل سورینت قشم، اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۳ و بودجه سنواتی گذشته یک فصل به موضوع میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اختصاص یافته و دولت باید بتواند به خوبی از آن استفاده کند.

او ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در خشکی، دریا و قعر دریای جزیره قشم وجود دارد که تاکنون از این داشته به خوبی بهره برداری نشده است.

به گفته نماینده مردم قشم در مجلس شورای اسلامی، در صورتی که خروجی این همایش‌ها مثبت و قابل درک باشد می‌توانیم به آینده جزیره مستعد جهانی قشم امیدوار باشیم.

او تصریح کرد: اگر بخواهیم صلح و دوستی را معنا کنیم باید اعلام کنم مردمان این جزیره از گذشته‌های دور تا کنون نمونه ای از صفا، مهر، دوستی و صلح بوده‌اند.

مرادی بیان داشت: امیدوارم این همایش فتح بابی برای توسعه گردشگری این جزیره باشد و قشم قوی‌تر از گذشته در طول سال میزبان انبوه میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی باشد.

همایش ۲ روزه هَمسِنگار عصر امروز در هتل سورینت شهر قشم با حضور رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، معاون همکاری فرهنگی و سمن‌های مرکز دیپلماسی وزارت امور خارجه، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی، رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهرستان قشم، امام جمعه اهل سنت لافت، فرماندار شهرستان قشم، نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی و شماری از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، و مسئولان نظامی و انتظامی و قضایی آغاز بکار کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072701930
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha